Μακαρόνια, ρύζι, κρέας, καφές: Πώς «μπαίνουν» στο καλάθι του νοικοκυριού
Ποιο είναι το κύριο κριτήριο της επιλογής των βασικών αγαθών
Μακαρόνια νο 6, Ρύζι τύπου «Καρολίνα» μακρύκοκκο, κρέας συσκευασμένο – κοτόπουλο και χοιρινό- και καφές ελληνικός, στιγμιαίος και γαλλικός. Αυτά είναι ορισμένα από τα τρόφιμα που περιλαμβάνονται στη λίστα που εστάλη από το υπουργείο Ανάπτυξης στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ώστε εκείνες στη συνέχεια να διαμορφώσουν η καθεμία το δικό της «καλάθι του νοικοκυριού» στην προσπάθεια για συγκράτηση των ανατιμήσεων.
Στα παραπάνω τρόφιμα μάλιστα υπήρξε πολύ συγκεκριμένος ο προσδιορισμός σχετικά με το ποια θα βρίσκονται στο «καλάθι» κι αυτό γιατί σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο το κύριο κριτήριο της επιλογής είναι να αποτελούν «βασικά αγαθά» στα οποία εν μέσω ανατιμήσεων, με το νέο αυτό εργαλείο που εφαρμόζεται, να έχουν πρόσβαση ακόμη και τα πιο ευάλωτα νοικοκυριά.
Έτσι στην κατηγορία των «ζυμαρικών» επελέγησαν τα μακαρόνια νο 6 και στο ρύζι το τύπου «Καρολίνα» μακρύκοκκο, ως εκείνα που θεωρούνται βασικά προϊόντα για την παρασκευή του καθημερινού φαγητού των καταναλωτών. Παράλληλα με βάση τα στοιχεία που εξέτασε το αρμόδιο υπουργείο είναι και οι «τύποι» με τη μεγαλύτερη κατανάλωση στις αντίστοιχες κατηγορίες.
Εξάλλου στο υπουργείο Ανάπτυξης εκτιμούν ότι για να είναι αποτελεσματικό ένα τέτοιο «καλάθι» που επιχειρείται να διαμορφωθεί, θα πρέπει να περιορίζονται σε κάποιο βαθμό οι κατηγορίες και μην «ανοίγει» σε πολλά προϊόντα.
Σε ό,τι αφορά τον καφέ, επίσης οι κατηγορίες που περιλαμβάνονται είναι ελληνικός, στιγμιαίος και φίλτρου που θεωρούνται ως «βασικά προϊόντα» της κατηγορίας και με χαμηλότερη τιμή ανά μονάδα και όχι ο εσπρέσο που θωρείται ως πιο «premium» προϊόν στον καφέ.
Αναφορικά με το κρέας, στη λίστα «μπήκαν» χοιρινό και κοτόπουλο, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των καταναλωτών τόσο στο λευκό όσο και στο κόκκινο κρέας και όχι το μοσχάρι που είναι ακριβότερο. Επιλέχθηκαν μάλιστα μόνο τα συσκευασμένα κρέατα καθώς στόχος του αρμόδιου υπουργείου δεν είναι να κατευθύνει τους καταναλωτές αποκλειστικά στα σούπερ μάρκετ για τις αγορές τους αλλά να συνεχίσουν να αγοράζουν και από τα υπόλοιπα καταστήματα τροφίμων όπως σε αυτή την περίπτωση από τα κρεοπωλεία από όπου μπορούν να αγοράσουν κρέας μη συσκευασμένο. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και στην επιλογή να ενταχθούν στη λίστα μόνο τα κατεψυγμένα λαχανικά, καθώς θεωρείται ότι οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν φρέσκα λαχανικά σε ανταγωνιστικές τιμές από τις λαϊκές αγορές.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις