Η εταιρεία μόλις ολοκλήρωσε τριετή επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 11 εκατ. και ήδη προχωρά στην υλοποίηση νέου επενδυτικού πλάνου, ύψους 12 εκατ. ευρώ

Σε τρεις πυλώνες στρατηγικής εστιάζει η ΜΑΚΒΕΛ – EURIMAC, η μεγαλύτερη σε όγκο πωλήσεων εταιρεία ζυμαρικών στην Ελλάδα σ με προεξάρχοντα τον εξαγωγικό της προσανατολισμό. Σημαντικό επίσης είναι το γεγονός ότι ήδη από το 2013 η εταιρεία λειτουργεί με όρους βιωσιμότητας, ενώ το τρίπτυχο συμπληρώνει η καινοτομία, που το 2024 έχει ξεπεράσει τα σύνορα της Ελλάδος καθώς έχει αναπτυχθεί από το τμήμα R&D της εταιρείας μία νέα γκάμα ζυμαρικών, το σπαγγέτι, η πένα, το λαζανάκι και το κριθαράκι χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη που θεωρούνται πρωτοποριακά σε διεθνές επίπεδο. Αυτοί οι τρεις πυλώνες στρατηγικής συνοδεύονται από την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία της επιχείρησης που στηρίζει διαρκώς την ελληνική κοινωνία.

Εξαγωγικός χαρακτήρας

Η ενίσχυση του εξαγωγικού προσανατολισμού της εταιρείας αποτελεί έναν από τους βασικούς στρατηγικούς στόχους της ΜΑΚΒΕΛ – EURIMAC για τα επόμενα χρόνια. Το 2024, η αύξηση των εξαγωγών συνεχίστηκε δυναμικά, με το ποσοστό των εξαγωγών να ανέρχεται πλέον στο 55% του συνολικού όγκου πωλήσεων, έναντι 42% το 2020. Ειδικότερα, για το 2024, η εταιρεία θα καταφέρει να ξεπεράσει τους 40.000 τόνους ζυμαρικών που εξήγαγε το 2023 σε περισσότερες από 60 χώρες παγκοσμίως και σε όλες τις ηπείρους. Η ΜΑΚΒΕΛ – EURIMAC παραμένει εδώ και 20 χρόνια η μεγαλύτερη εξαγωγική ελληνική εταιρεία ζυμαρικών, με τον όγκο των εξαγωγών της να υπερβαίνει το σύνολο του όγκου των εξαγωγών όλων των άλλων ελληνικών εταιρειών του κλάδου.

Βιωσιμότητα, μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα και εστίαση στο περιβάλλον

Η εταιρεία ήδη από το 2013 παράγει θερμική ενέργεια από βιομάζα, ενώ επίσης περισσότερο από 10 χρόνια χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, 100% ανακυκλώσιμα υλικά συσκευασίας και νερό για το ζύμωμα των ζυμαρικών της υψηλής ποιότητος από δική της γεώτρηση. Έχει επίσης μηδενικά απόβλητα, εφαρμόζει πράσινη διανομή και διατηρεί ένα ERP με το οποίο οι συνεργαζόμενοι αγρότες βελτιώνουν την απόδοση και την ποιότητα του σκληρού σίτου που παράγουν. Στα σιλό της ΜΑΚΒΕΛ – EURIMAC υπάρχει σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που ελέγχει από το 2020 μέσω ειδικών αισθητήρων την ποιότητα του αποθηκευμένου σίτου και μάλιστα σε πραγματικό χρόνο (online). Η παραπάνω αυτή εμφανής αναγνώριση της σημασίας του περιβάλλοντος από την πλευρά της ΜΑΚΒΕΛ – EURIMAC, την οδήγησε πολύ νωρίς στο να έχει μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα, και πιστοποιημένα συνεχή βελτίωση της ενεργειακής της κατάστασης για το καλό όλου του πλανήτη.

Καινοτομία και Νέα προϊόντα

Η εταιρεία αγαπά το να παρουσιάζει στην αγορά νέα προϊόντα, όμως η γκάμα που λάνσαρε το 2024 των ζυμαρικών με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη την έχει τοποθετήσει σε περίοπτη θέση παγκοσμίως στον τομέα της καινοτομίας. Όλα τα ζυμαρικά της σειράς αυτής αναπτύχθηκαν εντός της ΜΑΚΒΕΛ – EURIMAC, μετά από σημαντική εργαστηριακή έρευνα αλλά πρωτίστως βασισμένα στις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών, καθώς περιορίζουν την αύξηση του σακχάρου στο αίμα και προσφέρουν μία βέλτιστη επιλογή για ισορροπημένη διατροφή. Παρότι έχουν 60% λιγότερα σάκχαρα απ’ όλα τα υπόλοιπα ζυμαρικά της αγοράς, διατηρούν γεύση ίδια με αυτή των κλασικών. Τα νέα αυτά ζυμαρικά χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη έχουν πιστοποιηθεί από το Ερευνητικό Κέντρο Oxford Brookes του Ηνωμένου Βασιλείου, τον μοναδικό ευρωπαϊκό διαπιστευμένο οργανισμό για πιστοποιήσεις γλυκαιμικού δείκτη.

Επενδυτικό σχέδιο και ανάπτυξη

Η εταιρεία μόλις ολοκλήρωσε τριετή επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 11 εκατ. Ευρώ και ήδη προχωρά στην υλοποίηση νέου επενδυτικού πλάνου, ύψους 12 εκατ. Ευρώ. Οι νέες επενδύσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2025, οπότε θα τεθούν σε λειτουργία η 7η νέα αυτόματη γραμμή παραγωγής ζυμαρικών, συνοδευόμενη από συσκευαστικές και εγκιβωτιστικές μηχανές καθώς και ρομποτικό σύστημα παλετοποίησης. Η αναβάθμιση της δυναμικότητας του μύλου, η επέκταση των αποθηκών, η αγορά νέου εξοπλισμού για την περαιτέρω ενίσχυση του ελέγχου των προϊόντων, η αγορά όμορου οικοπέδου, η κατασκευή νέας μεγαλύτερης και πιο προηγμένης τεχνολογικά μονάδας βιομάζας, και η ανέγερση νέου κτιρίου για χώρους προσωπικού συμπληρώνουν το πλάνο και είναι αποτέλεσμα της συνεχούς αύξησης των πωλήσεων της εταιρίας τόσο εκτός Ελλάδος αλλά κι εντός της εγχώριας αγοράς. Εκτός από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα οποία η εταιρεία στήριξε για αρκετά χρόνια την ανάπτυξη της στην εγχώρια αγορά, τώρα ξεχωρίζει ο εντυπωσιακός ρυθμός ανάπτυξης του brand ΜΑΚΒΕΛ, που ξεπερνά σημαντικά το ρυθμό που κινείται το σύνολο της ελληνικής αγοράς των ζυμαρικών.

Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, το 2023 η ΜΑΚΒΕΛ – EURIMAC παρουσίασε αύξηση στον κύκλο εργασιών της από 71,6 εκατ. σε 73,9 εκατ. ευρώ, ενώ αύξηση είχαν επίσης το μικτό κέρδος, το EBITDA και τα αποτελέσματα προ και μετά φόρων. Ο στόχος για το 2024 είναι να συνεχισθεί η αύξηση του όγκου των πωλήσεων σε ανταγωνιστικές τιμές και με τη συνεχή εστίαση στο κόστος, την ολοκλήρωση του επενδυτικού πλάνου και το μηδενικό δανεισμό να διασφαλίσει τη βελτίωση των παραπάνω δεικτών και τα επόμενα χρόνια, ενώ ταυτόχρονα να συνεχίσει να επενδύει στον ανθρώπινο παράγοντα και να συνεισφέρει στην τοπική και συνολικά στην ελληνική κοινωνία.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις