Νέα σελίδα για τα «Παγωτά Δωδώνη» – Στα χέρια της «Βενέτη»
Το πλάνο ανάπτυξης και οι νέες επενδύσεις
Στην ιδιοκτησία της εταιρείας ΒΕΝΕΤΗ περνάει η εταιρεία ΠΑΓΩΤΑ ΔΩΔΩΝΗ, καθώς ολοκληρώθηκε, ύστερα από δύο έτη, η εξαγορά των χρεών της προς τις τράπεζες, συνολικού τιμήματος περίπου 40 εκατ. €. Παράλληλα, ολοκληρώθηκε η αγορά του συνόλου των μετοχών της εταιρείας από αλλοδαπή εταιρεία με έδρα την Κύπρο. Η αγορά αποτελεί το αποτέλεσμα μιας μακροχρόνιας σειράς διαπραγματεύσεων, με πέντε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που είχαν αναλάβει τη διαχείριση της ΠΑΓΩΤΑ ΔΩΔΩΝΗ.
Σημειώνεται πως έπειτα από διαγωνισμό που είχε γίνει το 2021, προτιμητέος επενδυτής είχε αναδειχθεί η επενδυτική εταιρεία συμμετοχών First Runner, συμφερόντων του κ. Αλέξανδρου Κατσιώτη, με τη Βενέτη να έρχεται στη δεύτερη θέση μεταξύ τεσσάρων διεκδικητών. «Χάσαμε αλλά δεν απογοητευτήκαμε και συνεχίσαμε να προσπαθούμε, δημιουργώντας το concept Cremeria Βενέτη» σημείωσε ο επικεφαλής της Βενέτη, Παναγιώτης Μονεμβασιώτης μιλώντας σε δημοσιογραφική ενημέρωση. Η διοίκηση της First Runner ωστόσο αποφάσισε τελικά να αποσύρει το ενδιαφέρον της και από εκείνο το σημείο ξεκίνησε η νέα «επίπονη» και χρονοβόρα προσπάθεια, όπως τη χαρακτήρισε ο κ. Μονεμβασιώτης, για την απόκτηση της παγωτοβιομηχανίας.
Ειδικότερα, μετά από ενδελεχή έλεγχο των προς αγορά δανείων, η ΒΕΝΕΤΗ ίδρυσε ξεχωριστή εταιρεία για να αποκτήσει τις δανειακές απαιτήσεις της ΠΑΓΩΤΑ ΔΩΔΩΝΗ από τους προαναφερόμενους διαχειριστές, ύψους 40 εκατ.€. Παράλληλα, ολοκληρώθηκε η διαδικασία εξαγοράς των μετοχών της ΠΑΓΩΤΑ ΔΩΔΩΝΗ, εγχείρημα που απαιτούσε την επίτευξη συμφωνίας μεταξύ επτά διαφορετικών μερών και την αντιμετώπιση πληθώρας δυσεπίλυτων ζητημάτων. Με τον τρόπο αυτό, υλοποιήθηκε το σύνολο του σχεδιασμού για την εξ ολοκλήρου εξαγορά της εταιρείας ώστε να μπορεί να προχωρήσει η ένταξή της σε διαδικασία εξυγίανσης.
Το πλάνο ανάπτυξης και οι επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ
Σήμερα, η ΠΑΓΩΤΑ ΔΩΔΩΝΗ διατηρεί ένα δίκτυο 40 καταστημάτων franchise, ψυγεία πώλησης συσκευασμένου παγωτού σε επιλεγμένα super markets και αρτοποιεία καθώς και συνεργασίες horeca σε πάνω από 1500 σημεία σε όλη την Ελλάδα. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε το 2023 στα 6.988.995€ έναντι 5.941.079€ το 2022 σημειώνοντας αύξηση 18%. Τα αποτελέσματα προ φόρων το 2023 ήταν -3.332.059€ έναντι -2.206.915€ το 2022 ενώ αριθμεί 50 εργαζόμενους. Απαριθμεί 50 υπαλλήλους. Το εργοστάσιο βρίσκεται στην Παλλήνη όπου θα συνεχισθεί σε πρώτη φάση η παραγωγή του παγωτού.
Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλoς της ΒΕΝΕΤΗ, Παναγιώτης Μονεμβασιώτης: «Η ΠΑΓΩΤΑ ΔΩΔΩΝΗ είναι μια ελληνική εταιρεία που συνδέθηκε ιστορικά με την αυθεντικότητα και τις άριστης ποιότητας πρώτες ύλες. Όλοι έχουμε μια ανάμνηση από τα ΠΑΓΩΤΑ ΔΩΔΩΝΗ. H ελληνικότητα, η αυθεντικότητα, η αγνότητα των υλικών είναι οι αξίες που διαχρονικά συνδέουν τη ΒΕΝΕΤΗ με τη ΔΩΔΩΝΗ. Πήραμε στα χέρια μας το “θεϊκό παγωτό”. Για εμάς, νέα τάση είναι το αληθινό παγωτό. Από φυσικό γάλα. Από αληθινή φάρμα που σέβεται τα ζώα της. Είμαστε εδώ για να ξεκινήσουμε μια νέα εποχή στο ελληνικό παγωτό.»
Oι στόχοι της ΒΕΝΕΤΗ για την ΠΑΓΩΤΑ ΔΩΔΩΝΗ είναι η oλοκλήρωση των διαδικασιών εξυγίανσης, η επένδυση στο φυσικό γάλα με εξαγορά ελληνικής φάρμας γάλακτος και η ανάπτυξη νέων προϊόντων που να βασίζονται σε αυτό. Παράλληλα, η εταιρεία θα επενδύσει στην απόκτηση νέου σύγχρονου εξοπλισμού, στην αναβάθμιση των καταστημάτων του σημερινού δικτύου και στην ανάπτυξη νέων σημείων πώλησης με νέο concept καταστημάτων.
Στο πλαίσιο αυτό, σε πρώτη φάση και σε ορίζοντα διετίας αναμένεται να πραγματοποιηθούν επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ που θα περιλαμβάνουν την εξαγορά φάρμας στη Βοιωτία όπου θα παράγεται η πρώτη ύλη – φρέσκο γάλα- για την παραγωγή του παγωτού αλλά και απαραίτητες επενδύσεις σε εξοπλισμό.
Το νέo, εξελιγμένο concept καταστημάτων ΠΑΓΩΤΑ ΔΩΔΩΝΗ θα είναι παράλληλα Gelateria, Γαλακτοπωλείο και Ζαχαροπλαστείο με υπερψυγμένο γλυκό. Τα νέα καταστήματα θα προσφέρουν παραδοσιακές γεύσεις και προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας με κύριο συστατικό το φυσικό γάλα αλλά και ροφήματα, φυσικούς χυμούς και ιταλικό καφέ.
Η ΠΑΓΩΤΑ ΔΩΔΩΝΗ μέχρι σήμερα
Η ΠΑΓΩΤΑ ΔΩΔΩΝΗ καθιέρωσε το θεσμό του εξειδικευμένου καταστήματος παγωτού κατακτώντας την 1η θέση στην αγορά της Ελλάδας και δημιουργώντας τη μεγαλύτερη αλυσίδα παγωτού.
Με διαρκείς καινοτομίες και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, με πιστοποίηση ISO 9001 και HACCP για τη διασφάλιση της υγιεινής και την ποιότητας των προϊόντων της, η ΠΑΓΩΤΑ ΔΩΔΩΝΗ ήταν από τις πρωτοπόρες εταιρείες παγωτού.
Η εταιρεία έχει δημιουργήσει πάνω από 200 διαφορετικές γεύσεις παγωτού, λανσάροντας με επιτυχία τις πιο πρωτοποριακές γεύσεις για την εποχή τους, όπως τα διάσημα παρφέ, οι γιαουρτογεύσεις, τα σορμπέ, οι γκουρμέ, το chocorello ή το chili ανανάς. Με αυτές και την αναλλοίωτη και αδιαπραγμάτευτη πίστη στην ποιότητα των προϊόντων της εδώ και 57 χρόνια, κατάφερε όχι μόνο να γίνει ένα ελληνικό διαχρονικό lovebrand αλλά και συνώνυμο με το «θεϊκό παγωτό.
1967: Η εταιρεία Παγωτά Δωδώνη ξεκίνησε το 1967 όταν ο Βασίλης Μπλέτσος και η Σοφία Ξήτα από την Ήπειρο, άνοιξαν το πρώτο γαλακτοπωλείο τους στην Κυψέλη.
1977: Mεταφορά της στις σημερινές ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της στην Παλλήνη Αττικής.
1984: Λειτουργεί το πρώτο ιδιόκτητο κατάστημα Δωδώνη στην Κηφισιά Αττικής που αποτελεί και την πρώτη gelateria στην Ελλάδα.
1985: Λειτουργεί το πρώτο κατάστημα franchise στο Χαλάνδρι.
1991-1995: Ανάπτυξη μέσω του μοντέλου δικαιόχρησης με 17 νέα καταστήματα Δωδώνη.
1995- 1999: Η Δωδώνη εισάγει νέα τεχνολογία παραγωγής δημιουργεί μικροβιολογικό και χημικό εργαστήριο στις εγκαταστάσεις της, εκσυγχρονισμός με νέα συστήματα ποιότητας και πιστοποιήσεις ISO & HACCP.
1999: Εξαγορά από τον επενδυτικό όμιλο GLOBAL FINANCE. Την ίδια χρονιά λανσάρεται το συσκευασμένο παγωτό Δωδώνη, ενώ το δίκτυο των καταστημάτων έχει πλέον ξεπεράσει τα 100.
2000-2007: Ανάπτυξη νέου μοντέλου καταστήματος με νέες κατηγορίες προϊόντων εκτός παγωτού (γλυκά, σνακ, καφέ, γαρνιρίσματα).
2007: Πώληση ΔΩΔΩΝΗ στην NBGI, περίπου 180 καταστήματα.
2011: Κρίση, & πρώτα σημάδια αδυναμίας πληρωμών τραπεζικών δανείων.
2012: Ξεσπά η φωτιά στη μονάδα παραγωγής, η ζημιά επιβαρύνει τη λειτουργία.
2013: Νέα τάση fro-yo και ίδρυση chillbox.
2016: Πώληση NBGI στη Stage Capital.
2020: Πώληση Chillbox στην Kayak (25% όγκου πωλήσεων της Δωδώνης).
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις