Online αγορές: Πώς ψωνίζουν οι διαφορετικές γενιές καταναλωτών
Τι δείχνει έκθεση της Nexi για το ηλεκτρονικό εμπόριο το 2023
Η γενιά των Millennials (ηλικίες 30-49) κατέχει την πρώτη θέση στις συνολικές μηνιαίες online αγορές. Με μικρή διαφορά, ακολουθεί η Generation X (ηλικίες 50-64) και η νεότερη, Generation Z (ηλικίες 18-29).
Ιδιαίτερα εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η μεγαλύτερη σε ηλικία γενιά των Baby Boomers (65-79) είναι πολύ εξοικειωμένη με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Παρά το γεγονός ότι δεν φτάνει στα επίπεδα χρήσης των νεότερων ηλικιακών ομάδων, δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για το ηλεκτρονικό εμπόριο, μην απέχοντας πολύ από αυτές.
Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από έκθεση της Nexi για το ηλεκτρονικό εμπόριο (ecommerce) το 2023.
Όπως αποδεικνύεται, ένας είναι ο βασικός παράγοντας που επηρεάζει τους καταναλωτές όταν πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές, ανεξαρτήτως της ηλικίας τους: η χαμηλότερη τιμή. Η ανεύρεση μιας καλύτερης ευκαιρίας παρέχει σε κάθε καταναλωτή νέες δυνατότητες να βρει με λίγα μόνο κλικ αυτό που του ταιριάζει καλύτερα. Ωστόσο, οι χαμηλότερες τιμές δεν είναι ο μοναδικός λόγος για τον οποίο οι καταναλωτές προτιμούν το ηλεκτρονικό εμπόριο – αντίθετα, υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που τους ωθούν να το επιλέξουν. Μερικά παραδείγματα είναι η εξοικονόμηση χρόνου, η απλότητα της διαδικασίας, η μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων, η δυνατότητα πραγματοποίησης αγορών όλο το 24ωρο και η ευκολία σύγκρισης τιμών ανάμεσα σε πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα.
Αν και η χαμηλότερη τιμή φαίνεται να για όλες τις γενιές, υπάρχουν ορισμένες σημαντικές διαφοροποιήσεις όσον αφορά τις προτεραιότητες σε κάθε γενιά.
- Gen Z (18-29): 12% θέτει ως προτεραιότητα τη μεγαλύτερη γκάμα
- Millennials (30-49): 18% θέτει ως προτεραιότητα την εξοικονόμηση χρόνου
- Generation X (50-64): 16% θέτει ως προτεραιότητα την ευκολία σύγκρισης τιμών
- Baby Boomers (65-79): 23% θέτει ως προτεραιότητα την ευκολία
Τοπικές ή παγκόσμιες αγορές
Όπως δείχνουν οι τάσεις σε όλο τον κόσμο, οι παγκόσμιες αγορές έχουν αποκτήσει μια αδιαμφισβήτητη δυναμική, καθώς μόνο το 40% των καταναλωτών πραγματοποιούν τις αγορές τους αποκλειστικά από την Ελλάδα – με πολλούς αγοραστές να αναζητούν ευκαιρίες σε άλλες χώρες, δείχνοντας ιδιαίτερη προτίμηση στην Κίνα και τη Γερμανία.
Οι έρευνες σε επίπεδο γενιάς επιβεβαιώνουν ότι η Gen Z προτιμά περισσότερο τις παγκόσμιες αγορές, ενώ τα ποσοστά μειώνονται καθώς αυξάνεται η ηλικία.
58% της Gen Z έναντι 45% των Baby Boomers πραγματοποίησαν κάποια αγορά από ξένο ιστότοπο
Ο τρόπος που η κάθε γενιά πραγματοποιεί τις αγορές της για αγαθά, υπηρεσίες ή ακόμη και ταξιδιωτικές υπηρεσίες εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις συνήθειες και τις συμπεριφορές που τη διακρίνουν, ενώ συνδέεται επίσης με τους λόγους για τους οποίους προτιμά τις ηλεκτρονικές αγορές.
Όταν φτάνει ο αγοραστής στα τελικά βήματα ολοκλήρωσης μιας ηλεκτρονικής αγοράς –στην επιλογή του κατάλληλου τρόπου πληρωμής– υπάρχουν ορισμένες μικρές διαφοροποιήσεις, αλλά σε όλους «βαραίνει» το ίδιο κριτήριο: η ασφάλεια είναι το παν. Αυτό βέβαια είναι πολύ εντονότερο στις μεγαλύτερες γενιές, στις οποίες είναι απαραίτητο το να νιώθουν ασφάλεια – σε αντίθεση με τις νεότερες γενιές, και ειδικά τη Gen Z, που αυτό στο οποίο δίνουν, κατά κύριο λόγο, έμφαση είναι στην ταχύτητα κατά την επιλογή συγκεκριμένης μεθόδου πληρωμής.
62% επιλέγουν έναν συγκεκριμένο τρόπο πληρωμής με γνώμονα την ασφάλεια
Η επιλογή του τρόπου πληρωμής επίσης διαφέρει από γενιά σε γενιά, αλλά εξαρτάται και από τους παράγοντες που διαμορφώνουν την προτίμηση ενός συγκεκριμένου τρόπου πληρωμής. Ορισμένοι τρόποι πληρωμής προτιμώνται περισσότερο από κάποιες γενιές και λιγότερο από κάποιες άλλες: ενώ οι νεότερες γενιές προτιμούν τις ψηφιακές και ταχύτερες επιλογές πληρωμής, οι μεγαλύτερες γενιές ναι μεν τις αποδέχονται, αλλά δεν παύουν να νιώθουν πολύ πιο ασφαλείς με έναν πιο παραδοσιακό τρόπο πληρωμής. Το μόνο βέβαιο είναι ότι όσο περισσότερες επιλογές υπάρχουν, τόσο πιο ασφαλής θα αισθάνεται ο καταναλωτής και τόσο πιο εύκολα θα προβεί σε αγορά.
- 16% των Gen Z προτιμούν και επιλέγουν Revolut
- 20% των Baby Boomers προτιμούν την αντικαταβολή
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις