Μια δημόσια διαβούλευση ολοκληρώθηκε στις 11 Οκτωβρίου και η οριστικοποιημένη έκδοση θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2025

Τα συσκευασμένα τρόφιμα και ποτά θα πρέπει να έχουν ευανάγνωστες διατροφικές πληροφορίες στο μπροστινό μέρος των προϊόντων, ώστε να βοηθούν τους καταναλωτές να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές.

Αυτό προβλέπει το πρώτο σχέδιο κατευθυντήριων γραμμών του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, το οποίο δεν συνιστά αυστηρότερες προειδοποιητικές ετικέτες. Η αυξημένη κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι, ζάχαρη και λιπαρά αποτελεί βασικό παράγοντα της παγκόσμιας κρίσης παχυσαρκίας, με περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους να ζουν με την πάθηση και περίπου οκτώ εκατομμύρια πρόωρους θανάτους κάθε χρόνο λόγω σχετικών προβλημάτων υγείας, όπως ο διαβήτης και οι καρδιακές παθήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΟΥ.

Προς το παρόν, μόνο 43 κράτη μέλη του ΠΟΥ έχουν οποιοδήποτε είδος επισήμανσης στην μπροστινή πλευρά της συσκευασίας, είτε υποχρεωτική είτε εθελοντική, δήλωσε ο οργανισμός του ΟΗΕ στο Reuters. Tα στοιχεία δείχνουν ότι οι ετικέτες μπορούν να επηρεάσουν την αγοραστική συμπεριφορά.

Ο ΠΟΥ ξεκίνησε το 2019 τις εργασίες για το σχέδιο κατευθυντήριων γραμμών. Στόχος τους είναι “να υποστηρίξουν τους καταναλωτές στη λήψη πιο υγιεινών αποφάσεων που σχετίζονται με τα τρόφιμα”, δήλωσε στο Reuters η Κάτριν Ένγκελχαρντ, επιστήμονας στο τμήμα Διατροφής και Ασφάλειας Τροφίμων του ΠΟΥ.

Μια δημόσια διαβούλευση ολοκληρώθηκε στις 11 Οκτωβρίου και η οριστικοποιημένη έκδοση θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2025. Η καθοδήγηση του ΠΟΥ συστήνει στις κυβερνήσειςνα εφαρμόσουν “ερμηνευτικές” ετικέτες που περιλαμβάνουν διατροφικές πληροφορίες και κάποια εξήγηση για το τι σημαίνει αυτό σχετικά με την υγιεινή ποιότητα ενός προϊόντος. «Το πιο σημαντικό για τις περισσότερες χώρες παγκοσμίως θα είναι να περιορίσουν την υπερβολική πρόσληψη πρόσθετων σακχάρων, νατρίου, κορεσμένων λιπαρών και υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων γενικότερα – και αυτό κάνουν καλύτερα οι προειδοποιητικές ετικέτες».

Έρευνα της Taillie φέτος το καλοκαίρι έδειξε ότι οι προειδοποιητικές ετικέτες της Χιλής, μαζί με άλλες πολιτικές, όπως οι περιορισμοί στο μάρκετινγκ για τα παιδιά, σήμαιναν ότι οι Χιλιανοί αγόραζαν 37% λιγότερη ζάχαρη, 22% λιγότερο νάτριο, 16% λιγότερα κορεσμένα λιπαρά και 23% λιγότερες συνολικές θερμίδες σε σύγκριση με την περίπτωση που δεν είχε εφαρμοστεί ο νόμος.

Ο ΠΟΥ δήλωσε ότι δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία για να καθοριστεί το καλύτερο σύστημα σήμανσης. Η Διεθνής Συμμαχία Τροφίμων και Ποτών IFBA, στα μέλη της οποίας περιλαμβάνονται η The Coca Cola Company και η Mondelez International Inc, δήλωσε ότι οι συσκευασίες περιλαμβάνουν την αναγραφή των θρεπτικών συστατικών στο πίσω μέρος, καθώς και λεπτομερή αναφορά στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας τουλάχιστον για το ενεργειακό περιεχόμενο, όπου αυτό είναι εφικτό, σύμφωνα με το διεθνές σύστημα Codex Alimentarius.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις