Τι έδειξε έρευνα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Μικρότερη από τη συνιστώμενη ποσότητα φρούτων και λαχανικών καταναλώνει το 87% των Ελλήνων ενώ το 81,4% υπερκαταναλώνει κρέας.

Τα αποτελέσματα μελέτης επιστημόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας  που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο Nutrition Journal, για τις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων αποτυπώνουν τον βαθμό απόκλισης από τους κανόνες της μεσογειακής διατροφής. Υπάρχουν ωστόσο και θετικά μηνύματα όπως για παράδειγμα ότι ένας στους δύο προσπαθεί να αποφεύγει την αγορά και κατανάλωση υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων και σχεδόν 7 στους 10 περιορίζουν τη συχνότητα κατανάλωσης ζαχαρούχων αναψυκτικών, καθώς και γλυκών.

Αναλυτικά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα, σε ποσοστό 81,4%λ οι συμμετέχοντας απάντησαν πως προτιμούν να καταναλώνουν ως πρώτο πιάτο προϊόντα κρέατος, περισσότερες φορές την εβδομάδα σε σύγκριση με φυτικά τρόφιμα. Το 56,2% απάντησε πως αυτό συμβαίνει «συχνά» και το 15,2% «σχεδόν πάντα».

Αντίθετα μόνο 13,2% δήλωσε πως καταναλώνει «σχεδόν πάντα» τη συνιστώμενη ποσότητα (5 μερίδες ή 400 gr) φρούτων και λαχανικών ημερησίως. Ωστόσο ένας στους δύο (49,9%) δήλωσε πως προσπαθεί να αποφεύγει το κρέας και τα λιπαρά προϊόντα κρέατος, προτιμώντας φασόλια, φακές και άλλα όσπρια, ψάρια, πουλερικά ή κρέας χαμηλών λιπαρών.

Το 51,2% προτιμά να αγοράζει και να καταναλώνει προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε αλάτι, ενώ το 55,3% προσπαθεί να αποφεύγει την αγορά και κατανάλωση υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων (UPF)

Το 86,8% των καταναλωτών προτιμά το πόσιμο νερό ως κύριο ποτό, με το 40% να χρησιμοποιεί φίλτρα για το νερό της ύδρευσης, ενώ το 68,6% περιορίζει τη συχνότητα κατανάλωσης ζαχαρούχων αναψυκτικών, καθώς και γλυκών.

Τρεις στους τέσσερις (75%) συμμετέχοντες ανέφεραν ότι έτρωγαν σπιτικό φαγητό καθημερινά ή σχεδόν καθημερινά.

Οι γυναίκες επενδύουν περισσότερο από τους άνδρες στον περιορισμό της κατανάλωσης κρέατος και έδειξαν μεγαλύτερη προτίμηση στην κατανάλωση τοπικών προϊόντων από βιολογικές καλλιέργειες, χαμηλές ή και απαλλαγμένες από φυτοφάρμακα και ζιζανιοκτόνα. Τέλος οι άνδρες έδειξαν μεγαλύτερη προτίμηση στις αγορές από σούπερ μάρκετ, αλυσίδες ή και e-shop τροφίμων, ενώ μεγαλύτερο ποσοστό γυναικών δήλωσαν πως προτιμούν τις αγορές από μικρά παντοπωλεία.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις