Απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 13-17 ετών και παρέχεται δωρεάν σε σχολεία όλης της χώρας

Το «Smashed» είναι ένα πρωτοποριακό και διεθνώς αναγνωρισμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που αναπτύχθηκε το 2005 από την Collingwood Learning, μια κορυφαία εταιρεία εκπαίδευσης παγκοσμίως, με στόχο τη μείωση των κινδύνων που σχετίζονται με το αλκοόλ στους νέους. Σήμερα, το πρόγραμμα «Smashed» υλοποιείται σε 38 χώρες και υποστηρίζεται από τη DIAGEO στo πλαίσιο της δέσμευσής της να εκπαιδεύσει 10 εκατομμύρια νέους, γονείς και δασκάλους, έως το 2030, για τους κινδύνους της κατανάλωσης αλκοόλ από ανήλικους.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 13-17 ετών, οι οποίοι παρακολουθούν τις εμπειρίες τριών εφηβικών χαρακτήρων, του Μίλτου, της Τζωρτζίνας και του Φάνη, σε σχέση με την κατανάλωση αλκοόλ και τις συνέπειες που αυτό έχει στην υγεία, την ασφάλεια, τις διαπροσωπικές σχέσεις, αλλά και τις φιλοδοξίες τους. Μέσω της αλληλεπίδρασης με τους χαρακτήρες, οι μαθητές καλούνται να αναρωτηθούν «Τι θα έκανα αν ήμουν εγώ στη θέση τους;» και τους δίνεται η ευκαιρία να εξετάσουν πραγματικά σενάρια και να μάθουν πώς μπορούν να πάρουν τις σωστές αποφάσεις.

Το «Smashed» δεν υποδεικνύει συμπεριφορές, αντιθέτως, προωθεί τη μάθηση. Με μία μοναδική προσέγγιση που συνδυάζει τη δραματοποίηση και τη διά-δράση, εμπλέκει τους μαθητές και τους βοηθά να κατανοήσουν τις συνέπειες της κατανάλωσης αλκοόλ. Μέσω της δυναμικής που προσφέρει η αλληλεπίδραση, ενδυναμώνει τους μαθητές να συμπεριφέρονται υπεύθυνα, να αποφασίζουν συνειδητά, να λένε «όχι» στην πίεση των συνομηλίκων (peer pressure) και τους καθοδηγεί με ρεαλιστικούς τρόπους για το πού και πώς μπορούν να αναζητήσουν υποστήριξη.

Στην Ελλάδα, το πρόγραμμα Smashed ξεκίνησε να υλοποιείται το 2021, στην ψηφιακή του μορφή, που περιλαμβάνει την κινηματογραφική εκδοχή της ιστορίας των 3 χαρακτήρων που οι μαθητές παρακολουθούν στην τάξη. Παράλληλα, μέσω της online διά-δράσης με τους ήρωες, καθώς και του διαλόγου με τον συντονιστή και τον καθηγητή, οι μαθητές εμβαθύνουν, προβληματίζονται και αναλύουν συμπεριφορές και αντιδράσεις. Το πρόγραμμα παρέχεται δωρεάν σε σχολεία όλης της χώρας, μέσω του δικτύου, της εποπτείας και του συντονισμού του εξειδικευμένου εκπαιδευτικού φορέα LaFabbrica και την υποστήριξη και χορηγία της DIAGEO Hellas. Έως σήμερα, το έχουν παρακολουθήσει περισσότεροι από 11χιλιάδες μαθητές, σε περίπου 230 σχολεία σε όλη την Ελλάδα.

Από τον Φεβρουάριο του 2025, το πρόγραμμα επεκτείνεται με την «ζωντανή» εκδοχή του, το «Smashed Live», σε συνεργασία με το Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν και μία εξαιρετική ομάδα συντελεστών και ηθοποιών/εκπαιδευτών, που προσφέρει τη μαθησιακή εμπειρία του «Smashed» μέσα από την αδιαμφισβήτητη δύναμη του θεάτρου, εντός του σχολικού περιβάλλοντος.

Η Έφη Μπούρα, Corporate Relations Manager DIAGEO Southern Europe, δήλωσε: «Είμαστε υπερήφανοι που υποστηρίζουμε το πρόγραμμα Smashed, έχοντας μάλιστα καταφέρει να εκπαιδεύσουμε περισσότερους από 6 εκατομμύρια ανθρώπους, διεθνώς. Είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικό και ελπιδοφόρο να βλέπουμε την επίδραση που έχει το Smashed στους εφήβους που το παρακολούθησαν, στη συμπεριφορά, τις αντιλήψεις και τη στάση τους απέναντι στο αλκοόλ. Άλλωστε, για εμάς στη DIAGEO, είναι βασική μας πεποίθηση ότι κανένας τύπος και καμία ποσότητα αλκοόλ δεν είναι ασφαλής για κατανάλωση από ανήλικους και είναι βασική μας επιδίωξη να στηρίζουμε κάθε αξιόπιστη προσπάθεια που έχει στόχο την αντιμετώπιση των κινδύνων που προκύπτουν από την κατανάλωση αλκοόλ από ανήλικους».

Ο Δημήτρης Μαγγίνας, Σκηνοθέτης και Υπεύθυνος Προγράμματος Smashed Live, του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν, δήλωσε σχετικά: «Η τέχνη έχει τη δύναμη να εμπνέει και να αλλάζει ζωές, και είμαστε υπερήφανοι που αποτελούμε μέρος μίας τόσο σημαντικής πρωτοβουλίας, όπως είναι το «Smashed». Είναι μοναδική εμπειρία και για εμάς τους συντελεστές του «Smashed Live», να βρισκόμαστε σε ένα σχολικό περιβάλλον και να βλέπουμε τους εφήβους μας να ταυτίζονται με τις ιστορίες των χαρακτήρων, να συνειδητοποιούν πού μπορεί να τους οδηγήσουν οι αποφάσεις τους, να αισθάνονται ασφάλεια να εκφέρουν την άποψη τους και η συζήτηση για το αλκοόλ να γίνεται με τρόπο σύγχρονο, ζωντανό, επιδραστικό και αποτελεσματικό.»

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις