Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου, υποχώρηση πωλήσεων και νέα άνοδος στα ιδιωτικής ετικέτας
Τι δείχνουν τα στοιχεία της IRI για τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο του 2023.
Τον πρώτο μήνα του νέου έτους ο τζίρος των σούπερ μάρκετ κατέγραψε άνοδο της τάξεως του 7% την ίδια στιγμή που ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 2,5% και η ανοδική πορεία του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίστηκε.
Τα παραπάνω προκύπτουν από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία μετρήσεων ΙRI για τις πωλήσεις τον Ιανουάριο του 2023, σύμφωνα με τα οποία τη μεγαλύτερη μείωση σε όγκο κατέγραψε η κατηγορία των τροφίμων με 2,9%.
Πτωτική τάση στις πωλήσεις ανά μονάδα εμφάνισαν άλλωστε όλες οι επιμέρους κατηγορίες τροφίμων – με εξαίρεση τα μη αλκοολούχα και τα αλκοολούχα ποτά που είχαν αύξηση (2,4% και 1,9% αντίστοιχα) – ενώ οι μεγαλύτερες απώλειες παρατηρήθηκαν στα κατεψυγμένα τρόφιμα και τα γαλακτοκομικά.
Υποχώρηση 2,3% καταγράφηκε και στον όγκο πωλήσεων των ειδών νοικοκυριού ενώ η μοναδική κατηγορία που εμφάνισε ανάπτυξη σε όγκο ήταν της υγείας και ομορφιάς με 1,2%.
Παράλληλα η ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζεται και τον πρώτο μήνα του 2023 με την IRΙ μάλιστα να σημειώνει πως είναι σχεδόν 5 φορές υψηλότερη από εκείνη των επώνυμων προϊόντων. Συγκεκριμένα το μερίδιο των PL τον Ιανουάριο του 2023 διαμορφώθηκε στο 17,7% αυξημένο κατά 21,3%.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις