Σούπερ μάρκετ: Ποια επιλέγουν οι καταναλωτές και γιατί
Οι τρεις φυλές καταναλωτών και ποιες αλυσίδες προτιμούν
Τις προτιμήσεις των καταναλωτών στις αγορές τους στο σούπερ μάρκετ αναδεικνύει έρευνα της εταιρείας Long Lust σε πανελλαδικό δείγμα 1.200 καταναλωτών, τα βασικά ευρήματα της οποίας παρουσίασε ο ιδρυτής της κ. Βαγγέλης Σκούρας στο πλαίσιο του Food Retail Conference 2024 που διοργάνωσε η Boussias.
Στο ερώτημα «ποια αλυσίδα έχετε επισκεφθεί τελευταία», το 70% επιλέγει την «Σκλαβενίτης», το 44% την ΑΒ, το 42% τη Lidl, το 30% τη My Market και το 22% τη Μασούτης. Στο ερώτημα «εάν άνοιγε ένα σούπερ μάρκετ δίπλα σας, ποιας αλυσίδας θα θέλατε να είναι» το 48% επέλεξε «Σκλαβενίτη», το 17% Lidl, το 10% τον ΑΒ, το 6% το My Market και το 4% τον Μασούτη.
Ποικιλία προϊόντων (63%), ευκολία στο να βρεις αυτό που θέλεις (56%) και καλή σχέση ποιότητας – τιμής (54%) είναι τα δυνατά σημεία της «Σκλαβενίτης» σύμφωνα με τις απαντήσεις ενώ για την ΑΒ Βασιλόπουλος, αντίστοιχα, το καλό πρόγραμμα επιβράβευσης (55%) και η ποιότητα στα προϊόντα της (41%). Για τις καλές προσφορές επιλέγουν τη Lidl (74%) ενώ καλή σχέση ποιότητας – τιμής το 51% απαντά για την «Γαλαξίας»..
Οι καταναλωτές συνολικά διακρίνονται σε τρεις «φυλές»
- Οι καταναλωτές που κυνηγούν τις χαμηλές τιμές (38%), οι οποίοι επιλέγουν κυρίως τη Lidl.
- Οι καταναλωτές που αναζητούν αποτελεσματικότητα και ποικιλία (37%) και θεωρεί ότι πιο οργανωμένες και με πολλές υπηρεσίες είναι οι αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος και My Market.
- Οι καταναλωτές που προτάσσουν τις υπηρεσίες, με τις αλυσίδες «Μασούτης» και «Κρητικός» να πρωταγωνιστούν.
Κερδισμένη στη σύγκριση μεταξύ 2021- 2024 αναδεικνύεται η η Lidl καθώς ένα ποσοστό 10% των καταναλωτών χαμηλού εισοδήματος κατευθύνθηκε προς τη συγκεκριμένη αλυσίδα, ένα ποσοστό 8% μεσαίου εισοδήματός μετακινήθηκε επίσης προς τη Lidl, όπως επίσης κι ένα 5% των καταναλωτών υψηλού εισοδήματος.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις