Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα τόνωσαν τον τζίρο και την κατανάλωση στο 8μηνο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Circana
Στα 7,776 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 8μηνο του 2024 καταγράφοντας ανάπτυξη σε αξία, της τάξεως του 3,2%,με τον όγκο των πωλήσεων αυξημένο κατά 3,3% στα ταχυκίνητα αγαθά. Σε ό,τι αφορά τις τιμές ανά τεμάχιο σημειώνεται οριακή μείωση κατά 0,1%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Circana, στις μεγαλύτερες κατηγορίες προϊόντων τα τρόφιμα αναπτύχθηκαν κατά 4% σε αξία και 3,3% σε όγκο, τα είδη προσωπικής υγιεινής παρέμειναν στάσιμα σε αξία και αναπτύχθηκαν κατά 3,7% σε όγκο ενώ τα προϊόντα οικιακού καθαρισμού εμφάνισαν ανάπτυξη 0,3% σε αξία και 2,4% σε όγκο.
Οι αυξήσεις επιμένουν στα τρόφιμα καθώς η τιμή ανά τεμάχιο αυξήθηκα κατά 0,7% ενώ αντίθετα μειώθηκε κατά 3,5% στα είδη προσωπικής υγιεινής και κατά 2% στα καθαριστικά σπιτιού.
Στις επιμέρους κατηγορίες τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία κατά 7,8%, 6,9% και 4,6% αντίστοιχα, σημείωσαν τα μη αλκοολούχα ποτά, τα αλκοολούχα και τα υλικά μαγειρικής. Στο αντίποδα, υποχώρηση κατά 4,6% καταγράφηκε στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής. Σε επίπεδο όγκου, η υψηλότερη κατανάλωση καταγράφεται σε αλκοολούχα, γαλακτοκομικά και μη αλκοολούχα προϊόντα, κατά 7,8%, 7,2% και 6,2%.
Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, στο 8μηνο το μερίδιό τους αυξήθηκε κατά 5,4% στο 26,7% με τα επώνυμα προϊόντα να σημειώνουν ανάπτυξη σε αξία 2,4% και το μερίδιό τους να διαμορφώνεται στο 73,3%. Συγκεκριμένα στα τρόφιμα το μερίδιο των PL είναι στο 27,4% από 26,5% πέρσι, στα προσωπικής υγιεινής στο 19,9% από 21,1% πέρσι και στα καθαριστικά σπιτιού στο 25,9% από 26,1%.
Άνοδος παρατηρείται επίσης στις προωθητικές ενέργειες και στις τρεις μεγάλες κατηγορίες. Κατά 0,7 ποσοστιαίες μονάδες αυξήθηκαν στα τρόφιμα, κατά 1,4 στα προσωπικής υγιεινής και κατά 1 στα προϊόντα οικιακού καθαρισμού.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις