Τα τρόφιμα, σύμφωνα με την Circana, ήταν η μοναδική μεταξύ των τριών μεγάλων κατηγοριών προϊόντων όπου το 2024 συνεχίστηκαν οι ανατιμήσεις

Οι συνολικές πωλήσεις σε αξία στα σούπερ μάρκετ το 12μηνο του 2024, σύμφωνα με την εταιρεία Circana, έφτασαν τα 12,148 δισ. ευρώ, υψηλότερες κατά 2,6% συγκριτικά με το 2023, ενώ αυξημένος κατά 2,8% ήταν ο όγκος των πωλήσεων.

Οι τιμές, με βάση τα ίδια στοιχεία ήταν οριακά μειωμένες, μεσοσταθμικά κατά -0,2%. Τα τρόφιμα ήταν η μοναδική μεταξύ των τριών μεγάλων κατηγοριών προϊόντων όπου το 2024 συνεχίστηκαν οι ανατιμήσεις. Με βάση τη Circana, οι τιμές στα τρόφιμα αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά 0,7%,όταν στα είδη προσωπικής υγιεινής και τα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού μειώθηκαν κατά 3,9% και 2,3% αντίστοιχα.

Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση, βάσει του όγκου του πωλήσεων, ήταν αυξημένη στο 12μηνο κατά 2,8% σε σύγκριση με το 2023.  Και οι τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων εμφάνισαν αύξηση στον όγκο των πωλήσεων: τα τρόφιμα κατά 2,8%, τα είδη προσωπικής υγιεινής κατά 3,1% και τα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού κατά 1,5%. Στα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση ξεχώρισαν τα γαλακτοκομικά με αύξηση 6,1%, τα αλκοολούχα ποτά με 5,1%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα με 5% και τα αναψυκτικά με 4,6%.

Από την άλλη πλευρά σε ό,τι αφορά την αξία των πωλήσεων, ενισχυμένες ήταν μόνο στην κατηγορία των τροφίμων κατά 3,6% καθώς τόσο στα είδη προσωπικής υγιεινής όσο και στα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού, εμφάνισαν μείωση κατά 0,9%..

Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ,το μερίδιο τους επί του συνόλου των προϊόντων που πωλήθηκαν, διαμορφώθηκε στο 26,7% ενισχυμένο κατά 4,4 μονάδες σε σύγκριση με το 2023. Αυτή η ανάπτυξη των PL κατά τη διάρκεια του 2024, ωστόσο, οφείλεται στην κατηγορία των τροφίμων καθώς στις άλλες δύο μεγάλες κατηγορίες, το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας υποχώρησε.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις