Σούπερ μάρκετ: Σε ποια προϊόντα μειώθηκαν οι τιμές και πού αυξήθηκαν τον Νοέμβριο
Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ
Μειωμένες κατά μέσο όρο -0,72% ήταν οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Νοέμβριο του 2024 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι ενώ στο 11μηνο παρουσιάζεται σταθεροποίηση των τιμών σχεδόν πλήρης – κατά μέσο όρο +0,05% σε σχέση με το 11μηνο 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ.
Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες:
• Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: -9,66%
• Τροφές και είδη για κατοικίδια: -6,81%
• Χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής: -6,16%
• Βρεφικές και παιδικές τροφές: -4,86%
• Κατεψυγμένα είδη: -4,86%.
Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα.
Μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στις κατηγορίες:
• Φρέσκα ψάρια και θαλασσινά: +6,38%
• Ορεκτικά, αλίπαστα και άλλα σερβιριζομενα είδη: +5,90%
• Αλκοολούχα ποτά: +5,49%
• Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +3,45%
• Νερά, αναψυκτικά, χυμοί: +3,43%.
Όπως σημειώνει το ΙΕΛΚΑ, σε σχέση με τις αυξήσεις στα ψάρια, λόγω της παρατεταμένης ζέστης, δεν υπήρχαν αρκετά ψάρια προς αλίευση, με αποτέλεσμα ελλείψεις στην αγορά και την αύξηση της τιμής τους, ενώ και οι ιχθυοκαλλιέργειες οριακά επαρκούν για την κάλυψη της ζήτησης. Οι διεθνείς τιμές του κακάο και του καφέ, σίγουρα επηρεάζουν τις κατηγορίες των γλυκών και των ροφημάτων, αλλά και την κατηγορία με τα είδη πρωινού, που περιλαμβάνει και πολλά είδη με σοκολάτα. Σε σχέση με τα αλκοολούχα ποτά η μειωμένη παραγωγή σταφυλιών 2023 οδηγεί σε αύξηση στο 2024, καθώς τα προϊόντα ωρίμανσης μπαίνουν στην αγορά.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις