Σούπερ μάρκετ: Τι έδειξε ο πρώτος μήνας του 2025 για πωλήσεις, κατανάλωση και τιμές

Σε ποια κατηγορία συνεχίστηκαν οι ανατιμήσεις
Ο τζίρος των επιχειρήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου (συμπεριλαμβανομένων των νησιών Ιονίου και Αιγαίου) τον πρώτο μήνα του 2ο25 διαμορφώθηκε στα 966 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana. Οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν κατά 7,6%, σε όγκο κατά 5,2% ενώ η τιμή ανά τεμάχιο ήταν αυξημένη κατά 2,3%.
Οι ανατιμήσεις, με βάση τα ίδια στοιχεία, συνεχίστηκαν μόνο στην κατηγορία των τροφίμων, κατά 3,5% ανά τεμάχιο ενώ στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και στα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού μειώθηκαν κατά 2,9% και 0,9% αντίστοιχα.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών καταγράφηκαν σε: αλκοολούχα ποτά (10,9%), σνακ (6,8%), αναψυκτικά (3,1%) και συσκευασμένα τρόφιμα (2%). Αυξημένη κατά 1,2% ήταν η τιμή ανά τεμάχιο και στα γαλακτοκομικά. Η μοναδική υποκατηγορία των τροφίμων που εμφάνισε μείωση στην τιμή ανά τεμάχιο ήταν τα υλικά και βοηθήματα μαγειρικής (-2,4%). Στον αντίποδα, η μοναδική κατηγορία εκτός των τροφίμων που εμφάνισε οριακή αύξηση ήταν τα «άλλα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού» με +0,4%. Στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς, οι τιμές μειώθηκαν κατά 3%, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής κατά 2,9% και στα καθαριστικά για το σπίτι κατά 1,3%.
Και στις τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων οι πωλήσεις τόσο σε αξία όσο και σε όγκο κινήθηκαν ανοδικά. Στα τρόφιμα, αυξήθηκαν σε αξία κατά 9,2%, στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας 1,4% και στα είδη για τη φροντίδα σπιτιού 2,3%. Αντίστοιχα σε όγκο, αυξήθηκαν 5,5% στα τρόφιμα, 4,5% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και 3,2% στα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού.
Το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώνεται στο 26,5% έναντι 27,1% τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Στα τρόφιμα διαμορφώθηκε στο 26,6% έναντι 27,3% τον Ιανουάριο του 2025, στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας στο 21,4% έναντι 22% και στα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού στο 27,6% έναντι 27,8%.
Μειωμένο κατά 1,5 ποσοστιαία μονάδα εμφανίζεται το ποσοστό των πωλήσεων σε αξία σε ό,τι αφορά τα προϊόντα που πωλήθηκαν σε προσφορά ή υπό κάποιας μορφής προωθητική ενέργεια (23,7%). Στα μη τρόφιμα μειώθηκε κατά 4,6 μονάδες και 6,1 μονάδες, στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (24,2%) και στα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού (19,7%) αντίστοιχα.
Τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης (σε αυτή τη μέτρηση εξαιρούνται οι πωλήσεις των νησιών) εμφάνισαν τα υπερμάρκετ (άνω των 2.500 τ.μ) με 10,6% και ακολούθησαν τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ) με 8,3%. Ανάπτυξη της τάξεως του 7,3% είχαν τα σούπερ μάρκετ επιφάνειας από 1.000 έως 2.500 τ.μ. και με 6,2% αναπτύχθηκαν οι πωλήσεις στα καταστήματα από 400 έως 1.000 τ.μ.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις