Στη «μάχη» της Black Friday οι μεγάλες αλυσίδες
Αντίστροφη μέτρηση για τη Black Friday στις 29 Νοεμβρίου
Οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρονικών, ηλεκτρικών ειδών και προϊόντων τεχνολογίας μπήκαν και επίσημα στον χορό των προσφορών της Black Friday.
Την Παρασκευή, δύο εβδομάδες πριν από την 29η Νοεμβρίου, ανακοίνωσαν μέσω των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων τις προσφορές που θα «τρέξουν» στο πλαίσιο του θεσμού που πλέον έχει εξελιχθεί σε μία μεγάλη περίοδο προσφορών.
Στη «μάχη» είχαν μπει νωρίτερα επιχειρήσεις από άλλους κλάδους, όπως αθλητικών ειδών, ένδυσης, υπόδησης αλλά και υπηρεσιών, όπως πχ γυμναστήρια, που ξεκίνησαν την «προθέρμανση» ενόψει Black Friday με προσφορές σε περιορισμένους κωδικούς, από τις αρχές κιόλας του μήνα.
Οι έμποροι από την πλευρά τους υπόσχονται «γενναίες» μειώσεις τιμών, σε μία περίοδο άλλωστε που η συνεχιζόμενη ακρίβεια έχει βάλει «φρένο» στις δαπάνες των καταναλωτών και η αγοραστική κίνηση καταγράφεται υποτονική . «Οι μεγάλες προσφορές που θα εμφανιστούν στα καταστήματα είναι αποτέλεσμα σκληρής προετοιμασίας και μεγάλης προσπάθειας, με έναν και μοναδικό στόχο: την ικανοποίηση του καταναλωτή που η ακρίβεια των τελευταίων ετών του έχει μειώσει δραματικά το διαθέσιμο εισόδημα» σημειώνει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης.
Άγνωστος Χ παραμένει βεβαίως η κατανάλωση. Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΥ, Future Consumer Index Ελλάδα 2024, σχετικά με την πρόθεση των Ελλήνων για αγορές κατά τις φετινές Black Friday και Cyber Monday οι καταναλωτές εμφανίζονται εντελώς μοιρασμένοι, με τους μισούς (50%) να δηλώνουν ότι σχεδιάζουν αγορές και τους υπόλοιπους μισούς (50%) να απαντούν πως δεν σκοπεύουν να ψωνίσουν. Υψηλότερα ποσοστά ως προς τη διάθεση για αγορές, εμφανίζουν οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών καθώς και όσοι έχουν οικογένεια με ανήλικα παιδιά. Στον αντίποδα, λιγότερο πρόθυμοι – με το 62% να δηλώνει πως δεν σκοπεύει να αγοράσει κάτι – είναι η κατηγορία εκείνη των καταναλωτών που πρωταρχική σημασία δίνει στην τιμή και την προσιτότητα των προϊόντων, την οποία η έρευνα ορίζει ως «Affordability First».
Παράλληλα έρευνα της Revolut δείχνει πως ένας στους 10 Έλληνες πιστεύει ότι δεν υπάρχουν πια μεγάλες προσφορές όπως στο παρελθόν ενώ την ίδια στιγμή το 75% πιστεύει ότι η Black Friday αποτελεί μια καλή ευκαιρία για ενδιαφέρουσες αγορές. Ως βασικότερο κίνητρο ώστε να προχωρήσουν σε αγορές, αναφέρουν τις εκπτώσεις σε προϊόντα που συνήθως δεν αγοράζουν επειδή είναι πολύ ακριβά (53%). Ακολουθεί η αγορά προϊόντων που συνήθως αγοράζουν κατά τη διάρκεια του έτους, αλλά σε χαμηλότερες τιμές (40%). Παράλληλα, το 22% των Ελλήνων εκμεταλλεύεται τη Black Friday για να αγοράσει χριστουγεννιάτικα δώρα και το 10% για να εφοδιαστεί με είδη καθημερινής ανάγκης (π.χ. απορρυπαντικά, είδη προσωπικής υγιεινής, κ.λπ.).
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις