«ΣΤΟΑ»: Η πιο σύγχρονη τάση της γαστρονομίας έρχεται στην καρδιά της Αθήνας
Οι επισκέπτες θα δημιουργούν κάθε φορά τη δική τους μοναδική εμπειρία εστίασης.
Στο ιστορικό Μέγαρο Αρσακείου, σε μια περιοχή της Αθήνας που γνωρίζει μεγάλη άνθηση τα τελευταία χρόνια, έρχεται το νέο concept «ΣΤΟΑ», η πρότυπη, ελληνική προσέγγιση της ραγδαία αναπτυσσόμενης τάσης των πολυχώρων εστίασης και γαστρονομίας.
Με έμπνευση από την ιστορική Στοά Αρσακείου, η οποία για χρόνια προστάτευε και ένωνε εμπόρους, επιχειρηματίες και επισκέπτες κάτω από την ίδια στέγη, το concept «ΣΤΟΑ» αναπτύσσεται μέσα στη στοά, προσφέροντας στον επισκέπτη ένα οικείο περιβάλλον για επικοινωνία, εξερεύνηση, εκπαίδευση και ψυχαγωγία, με επίκεντρο τη μεσογειακή γαστρονομία και έμφαση στους Έλληνες παραγωγούς.
Η πρωτοπορία του concept «ΣΤΟΑ» έγκειται στη δημιουργία ενός υβριδικού πολυχώρου, όπου οι επισκέπτες θα δημιουργούν κάθε φορά τη δική τους μοναδική εμπειρία εστίασης. Πρόκειται για μια νέα φιλοσοφία για τα ελληνικά δεδομένα, που προτείνει μια δημιουργική και ατμοσφαιρική «συνεστίαση», η οποία θα συμπληρώνει την παραδοσιακή εστίαση, με πρωτότυπα θεματικά εστιατόρια, ελληνικό street food, pop-up stores, και ειδικά μελετημένους κοινόχρηστους χώρους, που θα προωθούν τη συνεχή ροή δράσεων, επιλογών και επικοινωνίας ανάμεσα στους επιμέρους χώρους. Παράλληλα, το concept «ΣΤΟΑ» θα περιλαμβάνει και το μεγαλύτερο κατάστημα στην Αθήνα διάθεσης και ανάδειξης ελληνικών προϊόντων από μικρούς και μεσαίους Έλληνες παραγωγούς, το «ΣΤΟΑ AGORA».
Σε αυτόν τον προορισμό, οι επισκέπτες θα μπορούν να περιπλανηθούν και να επιλέξουν ανάμεσα σε μικρότερα ή μεγαλύτερα εστιατόρια, dine in και street food, θεματικές κουζίνες, καφέ, wine bar, κάβα και ζαχαροπλαστείο, ενώ ταυτόχρονα, θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν μοναδικές εμπειρίες και να εξερευνήσουν βιωματικά τον πλούτο της ελληνικής και μεσογειακής γαστρονομίας, συμμετέχοντας σε μαθήματα γευσιγνωσίας ή άλλες εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δράσεις, οι οποίες θα διοργανώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Στις καινοτομίες της σύλληψης προστίθεται, μέσα από τη χρήση ειδικής εφαρμογής, η δυνατότητα μιας παρέας να κάθεται μαζί στους κοινόχρηστους χώρους, και μέσα στην ίδια παραγγελία να μπορεί ο καθένας να παραγγείλει από διαφορετικό κατάστημα.
Οι κοινόχρηστοι χώροι παίζουν καθοριστικό ρόλο στο βίωμα της «συνεστίασης» που προσφέρει το concept «ΣΤΟΑ» και συνεπώς η μελέτη και η οργάνωσή τους αποτελεί προτεραιότητα στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό του έργου.
Ο Θωμάς Αμαργιανός, επικεφαλής αρχιτέκτων της BETAPLAN, η οποία έχει εκπονήσει την αρχιτεκτονική μελέτη για την διαρρύθμιση, ανακαίνιση και επαναλειτουργία των χώρων του Αρσακείου Μεγάρου, δηλώνει, ότι «ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός δεν παραμένει μόνο στην ανάδειξη της ιστορικότητας του συγκροτήματος, αλλά δημιουργεί μία βιωματική εμπειρία στον επισκέπτη, καθώς παντού πρυτανεύει η αρχή της δημιουργίας ενός ενιαίου πολυχώρου, και όχι η απλή παράθεση καταστημάτων που δεν επικοινωνούν μεταξύ τους, με αποτέλεσμα η εμπειρία να είναι συνολική και όχι αποσπασματική».
Παράλληλα, η Χριστίνα Παπαλεξανδρή και ο Ηλίας Παπαγεωργίου, συνιδρυτές του αρχιτεκτονικού γραφείου PILA, που έχουν εκπονήσει τον σχεδιασμό του κινητού εξοπλισμού των κοινοχρήστων χώρων και τη εσωτερική διαμόρφωση του καταστήματος «ΣΤΟΑ AGORA», τονίζουν, πως «κοινόχρηστα τραπέζια και πάγκοι εξυπηρετούν μια πιο γρήγορη, self-service κατανάλωση, διαφορετική από την παραδοσιακή εμπειρία εστιατορίου, ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στον σχεδιασμό βάσει του μεγέθους της παρέας, με ειδικά διαμορφωμένους χώρους για μεγάλες ομάδες, ζευγάρια ή μεμονωμένα άτομα».
Ιδιαίτερη θέση στο concept «ΣΤΟΑ» κατέχει το κατάστημα «ΣΤΟΑ AGORA», το οποίο με αγάπη και πίστη στον Έλληνα παραγωγό, θα αποτελεί τη μεγαλύτερη φυσική πλατφόρμα για την προώθηση του πλούτου και της νοστιμιάς των ελληνικών προϊόντων. Εδώ, οι επισκέπτες θα μπορούν να προμηθεύονται προϊόντα, που θα έπρεπε να ταξιδέψουν ανά την επικράτεια για να τα αποκτήσουν, ενώ θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν μια εμπειρία αρχικά γευστική, δοκιμάζοντας επιλεγμένα προϊόντα, αλλά και διαδραστική και επιμορφωτική. Τα προϊόντα των Ελλήνων παραγωγών θα επιλέγονται με μεγάλη προσοχή για να φιλοξενηθούν στο «ΣΤΟΑ AGORA», και να «αφηγηθούν» την υπέροχη ιστορία μεταμορφώσεων της ελληνικής πρώτης ύλης, από τον καρπό στο χωράφι μέχρι και την τελική γαστρονομική πρόταση.
Το έργο προχωράει με γοργούς ρυθμούς και το μεγαλύτερο μέρος των μισθώσεων έχει ήδη κλείσει. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, ο κύκλος των συζητήσεων και οι τελευταίες συμφωνίες θα ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη του έτους. Το concept «ΣΤΟΑ» αναμένεται να ανοίξει τις πύλες του στο κοινό πριν το καλοκαίρι του 2025.
Το concept «ΣΤΟΑ» θα πλαισιώνουν οι υπόλοιπες πτέρυγες του Μεγάρου Αρσακείου. Η πτέρυγα Σταδίου, η οποία θα φιλοξενήσει καταστήματα λιανεμπορίου με κορυφαία brands μόδας, ένδυσης και αθλητικών ειδών, και η πτέρυγα Πεσμαζόγλου, ως πτέρυγα πολιτισμού, από όπου οι επισκέπτες θα έχουν πρόσβαση στον πνεύμονα πρασίνου, που θα δημιουργηθεί στην ταράτσα του κτιρίου, στο Θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν», από την αναβαθμισμένη είσοδο, αλλά και στο «Europa Experience», το πρώτο μουσείο Ευρωκοινοβουλίου στην Ελλάδα.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις