Ο επιχειρηματίας και υποψήφιος πρόεδρος του ΣΕΒ «χτίζει» την ελληνική πολυεθνική τροφίμων

Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας 

Τρεις ημέρες πριν τις εκλογές στον ΣΕΒ Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών ο υποψήφιος πρόεδρος και επιχειρηματίας Σπύρος Θεοδωρόπουλος προχώρησε σε μια ακόμη εξαγορά μιας εταιρείας που γνωρίζει αρκετά καλά καθώς ήταν ήδη μέτοχος Η ΙΟΝ εξαγόρασε το 75% της καραμελοποιίας Λάβδας Α.Ε, και πλέον μια ακόμη επιτυχημένη εταιρεία προστίθεται, στο πλούσιο χαρτοφυλάκιο της Bespoke  του Σπ. Θεοδωρόπουλου.

Η καραμελοποιία Λάβδας όμως δεν είναι μια άγνωστή εταιρεία για τον νυν αντιπρόεδρο και υποψήφιο πρόεδρο του ΣΕΒ, καθώς κατείχε ήδη το 24,98% ενώ είναι γνώστης του κλάδου των ζαχαρωδών καθώς κατέχει και μειοψηφικό πακέτο μετοχών στην εταιρεία Olympic Hermes που επίσης δραστηριοποιείται στα ζαχαρώδη προϊόντα.

Με την εξαγορά αυτή μεγαλώνει ακόμη περισσότερο το χαρτοφυλάκιο των εταιρειών που διαθέτει η εταιρεία του Σπύρου Θεοδωρόπουλου Bespoke

Με την εξαγορά αυτή μεγαλώνει ακόμη περισσότερο το χαρτοφυλάκιο των εταιρειών που διαθέτει η εταιρεία του Σπύρου Θεοδωρόπουλου Bespoke, η οποία εκτός από την ΙΟΝ, έχει το πλειοψηφικό ή το μειοψηφικό πακέτο μετοχών σε εταιρείας όπως και μεταξύ άλλων, στην Νίκας, στην Αμβροσία, την εταιρεία Ελληνικοί Χυμοί, στην ΜΕΒΓΑΛ και στην Wonderplant.
Στόχος εξάλλου του επιχειρηματία μετά την πώληση της Chipita στην Mondelez είναι να δημιουργήσει έναν ισχυρό Όμιλο εταιρειών, κυρίως από τον κλάδο των τροφίμων, ο οποίος θα ενταχθεί στο ελληνικό Χρηματιστήριο μέσα στα επόμενα 2 χρόνια.

Οι κινήσεις του Σπύρου Θεοδωρόπουλου μόνο τυχαίες δεν είναι. Ο επιχειρηματίας αφού εξαγόρασε την ΙΟΝ, η οποία δραστηριοποιούνταν στον κλάδο της καραμέλας για 86 χρόνια, από το 1930 έως το 2016 προχώρησε και στην εξαγοράς της Λάβδας, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο των ζαχαρωδών από το 1953.

Όπως αναφέρεται μάλιστα και σε ανακοίνωση,  «η συνένωση των δύο ιστορικών ελληνικών εταιρειών θα δημιουργήσει οικονομίες κλίμακος και θα ενδυναμώσει περαιτέρω την ανάπτυξή τους στις αγορές που δραστηριοποιούνται, δημιουργώντας επιπλέον αξία για τους εργαζόμενους, τους συνεργάτες και τους καταναλωτές».

Αναλυτικότερα, η ΙΟΝ, με ιστορία 94 ετών, δραστηριοποιείτο και στον κλάδο της καραμέλας από το 1930 έως το 2016, διαθέτοντας στην αγορά, εμβληματικά προϊόντα. Η Λάβδας Α.Ε. δραστηριοποιείται από το 1953 στον χώρο της καραμελοποιίας, με μεγάλη επιτυχία στην ελληνική αγορά ενώ τα τελευταία χρόνια έχει εισχωρήσει στις αγορές της Ευρώπης, των Η.Π.Α., της Ασίας και των Αραβικών κρατών όπου απευθύνει περισσότερο από το 50% των προϊόντων της. Τελευταία μεγάλη επιτυχία αποτελεί η δημιουργία του προϊόντος ZERO.

«Στόχος μας είναι η ανάπτυξη και η ενίσχυση της εξωστρέφειας ώστε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε τα προϊόντα μας σε ακόμα περισσότερους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο»

Ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, αντιπρόεδρος της ΙΟΝ Α.Ε., αναφερόμενος στην ολοκλήρωση της εξαγοράς, τόνισε μεταξύ άλλων ότι «Στόχος μας είναι η ανάπτυξη και η ενίσχυση της εξωστρέφειας ώστε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε τα προϊόντα μας σε ακόμα περισσότερους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο». Μάλιστα στα πρώτα σχέδια του επιχειρηματία είναι να λανσαριστούν και πάλι στην ελληνική αγορά αλλά και στο εξωτερικό προϊόντα όπως οι καραμέλες baloo.

Από την πλευρά τους οι μέτοχοι της Λάβδας Α.Ε. ανέφεραν ότι «είμαστε ενθουσιασμένοι που η εταιρεία μας βρίσκει στην ΙΟΝ έναν σημαντικό συνέταιρο. Με την καθοδήγηση της ΙΟΝ, και την ενσωμάτωση της δικής μας τεχνογνωσίας στο πεδίο της καραμέλας, θα συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε και να καινοτομούμε, παραμένοντας πιστοί στην ποιότητα και στις αξίες που δημιούργησαν τις μάρκες και τη μοναδική μας κληρονομιά».

Με μεγάλη ιστορία

Η ΙΟΝ είχε δραστηριότητα και στον κλάδο της καραμελοποιίας, διαθέτοντας στην αγορά, ορισμένα από τα πιο εμβληματικά προϊόντα. Οι καραμέλες βουτύρου, υγείας, ούζου, με γεύσεις πορτοκάλι και λεμόνι – 8 συνολικά γεύσεις-  ήταν γνωστές σε όλους τους Έλληνες. Ουσιαστικά η συμφωνία που ανακοινώθηκε πριν από λίγες ημέρες, σηματοδοτεί την επιστροφή της ΙΟΝ στον κλάδο της καραμέλας.

Από την πλευρά της η Λάβδας από τις παραδοσιακές πολύχρωμες καραμέλες μπίλιες, που βρισκόντουσαν χωρίς περιτύλιγμα μέσα στις μεγάλες γυάλες των καταστημάτων που πουλούσαν τρόφιμα και ζαχαρωτά, με το πέρασμα του χρόνου δημιούργησε τις οικογενειακές συσκευασίες Λάβδας που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ενώ οι νέες,  καραμέλες  ZERO στα μαύρα κουτάκια έχουν λανσαριστεί στην ελληνική αγορά με μεγάλη επιτυχία.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις