Θερμοκήπια Θράκης: «Τρέχει» επενδυτικό πλάνο 35 εκατ. ευρώ – «Κλειδί» ο θησαυρός της γεωθερμίας

Τι επισημαίνει ο επικεφαλής στα Θερμοκήπια Θράκης Κωνσταντίνος Χαλιορής
Επενδυτικό πλάνο 35 εκατ. ευρώ «τρέχουν» τα Θερμοκήπια Θράκης μέχρι το 2027, τα οποία αναπτύσσουν από κοινού οι εισηγμένες Πλαστικά Θράκης και Έλαστρον. Τα θερμοκήπια Θράκης αναπτύσσονται σε μια έκταση 260 στρεμμάτων λίγο έξω από την Ξάνθη διαθέτουν μέσα από τις τέσσερις μεγάλε αλυσίδες σούπερ μάρκετ την Α Β Βασιλόπουλος, την Σκλαβενίτης, την Lidl και την Μασούτης 8.000 τόνους ντομάτες τον χρόνο και 13 εκατομμύρια τεμάχια αγγούρια τον χρόνο ενώ το 5% της παραγωγής εξάγεται στα βαλκάνια.
Αποστολή στην Ξάνθη: Δημήτρης Χριστούλιας
Επικεφαλής στα θερμοκήπια Θράκης είναι ο Κωνσταντίνος Χαλιορής γιος του Κωνσταντινουπολίτη εκ Χίου ορμώμενου Σταύρου Χαλιορή, ιδρυτή του Ομίλου Πλαστικά Θράκης, που όταν είδε ότι κατακλύζεται η ελληνική αγορά από εισαγόμενες ντομάτες και η μονάδα του πατέρα του βρισκόταν δίπλα σε ακαλλιέργητες βαλτώδεις εκτάσεις αποφάσισε να προχωρήσει σε ένα εγχείρημα για παραγωγή οπωροκηπευτικών και ιδιαίτερα ντομάτας, καθώς η Ελλάδα με κατά κεφαλήν κατανάλωση 65 κιλά ετησίων κατέχει την πρώτη θέση σε όλον τον κόσμο.
Βασικό πλεονέκτημα, πάντως, που εξέλιξε το όλο εγχείρημα από μια αρχική ιδέα που ίσως κατέληγε σε δράση εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για τον τόπο, σε επιχειρηματικό παράδειγμα κλίμακας, ήταν ο θησαυρός της γεωθερμίας. Άλλωστε, η Θράκη και η Αν., Μακεδονία διαθέτουν μεγάλο πλούτο, τόσο γεωθεριμικό, όσο και ορυκτό που μπορεί να αποτελέσει “βατήρα” ανάπτυξης.
Σχέδιο ανάπτυξης
Η μονάδα 260 στρεμμάτων στην Ξάνθη ξεκίνησε να αναπτύσσει μια επένδυση θερμοκηπιακών καλλιεργειών που αναζωογόνησε την περιοχή, καθώς απασχολεί περί τους 370 εργαζόμενους ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό εργαζόμενων του Ομίλου στους 1.300. Το επενδυτικό πλάνο για το προσεχές διάστημα έχει δύο φάσεις.
Η πρώτη είναι η επέκταση των καλλιεργειών κατά 60 στρέμματα, που θα ολοκληρωθούν το 2027. Η δεύτερη φάση που μπορεί να υπερδιπλασιάσει την παραγωγική δυναμικότητα αφορά μια νέα επένδυση στη Νέα Κεσσάνη όπου ήδη ο όμιλος έχει πληρώσει τα δικαιώματα εκμετάλλευσης γεωθερμικού πεδίου κ έχει προχωρήσει και σε αγορά γης.
Όπως αναφέρθηκε, σε δημοσιογραφική επίσκεψη στις εγκαταστάσεις στα Θερμοκήπια Θράκης, που οργανώθηκε από την ΑΒ Βασιλόπουλος, που πλέον αποκλειστικά διαθέτει και τα επώνυμα προϊόντα της εταιρείας με το brand «ο κήπος της Ξάνθης» στα καταστήματά της, στόχος είναι η παραγωγή ποιοτικού προϊόντος ολοκληρωμένης διαχείρισης. «Έμφαση, δίνεται στην παραγωγή ντομάτας που φτάνει τους 8.000 τόνους και σε ποσοστό 95% διατίθεται στην εγχώρια αγορά» τόνισε, ο επικεφαλής του Ομίλου Κων. Χαλιορής.
«Έχουμε καθόλη τη διάρκεια προϊόντα με τη βέλτιστη παραγωγή. Όπως λένε οι γεωπόνοι δημιουργούμε την πέμπτη εποχή» ανέφερε ο Μάκης Λειβαδίτης στέλεχος της εταιρείας, και ο Ιωσήφ Αμπιρίδης, διευθυντής της εγκατάστασης, προσθέτοντας ότι η εταιρεία δεν έχει προβεί σε ανατιμήσεις, απλά ακολουθεί την τάση της αγοράς.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις