Τι είναι το «drinkflation» που ακολούθησε το «shrinkflation»
Πώς οι ζυθοποιίες στη Βρετανία επιχειρούν να μειώσουν το κόστος παραγωγής
«Shrinkflation» ονομάστηκε το φαινόμενο της συρρίκνωσης των συσκευασιών στην οποία προχώρησαν αρκετές βιομηχανίες τροφίμων σε ολόκληρο τον κόσμο όταν το κόστος παραγωγής τους εκτινάχθηκε εν μέσω ενεργειακής κρίσης. Επιλέγοντας τη λύση αυτή αντί της περαιτέρω αύξησης των τιμών.
Πλέον οι Βρετανοί έρχονται αντιμέτωποι και με το φαινόμενο του «drinkflation» καθώς οι ζυθοποιίες στη χώρα επιλέγουν αντί να ανεβάσουν την τιμή της μπύρας να μειώσουν την περιεκτικότητά της σε αλκοόλ.
Η Greene King, μια μεγάλη αλυσίδα ζυθοποιίας και παμπ στο Ηνωμένο Βασίλειο, μείωσε την περιεκτικότητα αλκοόλ στη δημοφιλή μπύρα της Old Speckled Hen pale ale, στο 4,8% από το 5%, όπως επεσήμανε εκπρόσωπος της εταιρείας μιλώντας στο CNN.
Επίσης τον Μάρτιο, η παλαιότερη ζυθοποιία της χώρας, η Shepherd Neame, μείωσε το αλκοόλ στις εμφιαλωμένες μπύρες Spitfire και Bishops Finger στο 4,2% και 5,2% αντίστοιχα, από 4,5% και 5,4%.
Σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε η Mail on Sunday, οι ζυθοποιοί δεν έχουν αλλάξει το μέγεθος των μπουκαλιών και των κουτιών τους, αλλά πουλάνε την ίδια ποσότητα ποτού, με μικρότερη ποσότητα αλκοόλ.
Με βάση τη βρετανική νομοθεσία, οι ζυθοποιοί πληρώνουν χαμηλότερο φόρο για τα ποτά που έχουν χαμηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ, με την Mail να ισχυρίζεται ότι οι εταιρείες βάζουν τα χρήματα που εξοικονομούν στην τσέπη, αντί να τα μετακυλήσουν στους πελάτες τους κατεβάζοντας την τιμή.
Ωστόσο, ο εκπρόσωπος της Greene King είπε στο CNN ότι η μείωση της περιεκτικότητας σε αλκοόλ απλά βοήθησε την ζυθοποιία να αντισταθμιστεί μέρος του αυξανόμενου κόστους, έπειτα από χρόνια «πληθωριστικών πιέσεων στις πρώτες ύλες, στο κόστος συσκευασίας και στις τιμές της ενέργειας». Η μείωση του αλκοόλ «μειώνει τον φόρο που πληρώνουμε χωρίς να επηρεάζει αισθητά τη γεύση της μπύρας» όπως εξήγησε.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις