Το νέο trend στα εστιατόρια της Γερμανίας: «Όποιος κλείνει τραπέζι και δεν εμφανίζεται, θα πληρώνει»
Όλο και περισσότεροι πελάτες που έχουν κάνει κράτηση σε κάποιο εστιατόριο της χώρας, είτε δεν εμφανίζονται καθόλου, είτε την ακυρώνουν την τελευταία στιγμή
Λύση στο φαινόμενο των ”no-shows” στα εστιατόριά τους αναζητούν οι επαγγελματίες στη Γερμανία καθώς σύμφωνα με τη Γερμανική Ένωση Ξενοδοχείων και Εστίασης (Dehoga) όλο και περισσότεροι πελάτες που έχουν κάνει κράτηση σε κάποιο εστιατόριο είτε δεν εμφανίζονται καθόλου, είτε την ακυρώνουν την τελευταία στιγμή. Διότι πολλοί πελάτες έρχονται αντιμέτωποι με τον «φόβο μίας καλύτερης επιλογής», όπως αναφέρει ο Κρίστιαν Χέλερ από το Γερμανικό Συμβούλιο Καλής Συμπεριφοράς. Οι άνθρωποι διστάζουν να δεσμευτούν και θέλουν να έχουν όλες τις επιλογές ανοιχτές μέχρι την ύστατη στιγμή.
Σε δημοσίευμα της η Deutsche Welle επισημαίνει πως αυτός είναι και ο λόγος που ολοένα και περισσότερα εστιατόρια στη Γερμανία χρεώνουν πλέον ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό για τα no-shows. Ένα από αυτά είναι και το βραβευμένο με αστέρι Michelin bi:braud στην Ουλμ. «Όλο και πιο συχνά υπάρχουν άνθρωποι που κάνουν κρατήσεις σε διάφορα εστιατόρια και λίγο πριν την έξοδό τους αποφασίζουν σε ποιο απ’ όλα θέλουν να πάνε», λέει ο σομελιέ Χόλγκερ Μπάιερ. Και οι κρατήσεις δεν ακυρώνονται ούτε στα άλλα εστιατόρια. «Όταν όμως έχουν προπαραγγείλει και ένα συγκεκριμένο μενού, τότε υπάρχει και οικονομικό ζήτημα», εξηγεί. Επιπλέον, τα no-shows έχουν διαφορετικές επιπτώσεις στην υψηλή γαστρονομία, όπου σερβίρονται ορισμένα πιάτα και εδέσματα κορυφαίας ποιότητας – εν αντιθέσει για παράδειγμα με ένα café που μπορεί να δώσει το τραπέζι ευκολότερα σε κάποιον άλλον πελάτη.
Όσον αφορά το ποσό που χρεώνει κάποιο εστιατόριο για τα no-shows, αυτό μπορεί να εξαρτάται και από το εάν οι πελάτες είχαν παραγγείλει και συγκεκριμένο μενού με την κράτησή τους, όπως αναφέρει ο δικηγόρος Αλεξάντερ Ρίλινγκ, διότι τότε «το εστιατόριο κάνει μία συγκεκριμένη προετοιμασία και στοχευμένες αγορές προϊόντων». Σε αυτές τις περιπτώσεις ενδέχεται έτσι να επιβληθεί χρέωση για ένα μέρος του κόστους του μενού, ως αποζημίωση για την οικονομική ζημία. Τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα στις κρατήσεις χωρίς μενού, καθώς θα μπορούσε κανείς μονάχα να εικάσει τι θα κατανάλωναν οι πελάτες.
Ο σομελιέ Μπάιερ δηλώνει πως οι πελάτες του bi:braud ενημερώνονται για τη σχετική χρέωση μαζί με τα υπόλοιπα στοιχεία για την κράτησή τους μέσω e-mail. Εν συνεχεία πρέπει να επιβεβαιώσουν και πάλι την κράτησή τους σε μία διαδικτυακή πλατφόρμα, όπως και να βάλουν τα στοιχεία της πιστωτικής τους κάρτας. Ακόμη, η ειδοποίηση για τη χρέωση της μη εμφάνισης ή πολύ καθυστερημένης ακύρωσης εμφανίζεται και ως pop-up παράθυρο στην κράτηση. Υπάρχουν δε και εστιατόρια που την ημέρα της κράτησης καλούν τηλεφωνικά τους πελάτες τους, προκειμένου να τους ρωτήσουν εάν θα έρθουν. Και με αυτήν την τακτική είναι πιο δύσκολο να αποφασίσει ο πελάτης τελευταία στιγμή να μην εμφανιστεί καθόλου.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις