O CEO της Unismack, κ. Δημήτρης Στρατάκης μιλάει στο FoodLife

Το «αμερικανικό όνειρο» ζει η ελληνική εταιρεία παραγωγής σνακ υψηλής διατροφικής αξίας, Unismack, η οποία ξεκίνησε το 2008 από το Κιλκίς ως οικογενειακή επιχείρηση και σήμερα τα προϊόντα της βρίσκονται στα ράφια των μεγάλων αλυσίδων στις ΗΠΑ.

Εστιάζοντας στην καινοτομία, η Unismack δημιουργεί προϊόντα (κράκερ και σνακ) που παράγονται εξ’ ολοκλήρου από φυσικά υλικά, όπως αλεύρι από φακές, ρεβίθια και λαχανικά.

Ο κ. Δημήτρης Στρατάκης, CEO της Unismack

«Η στρατηγική μας ήταν πάντα διεθνής» σημειώνει στο FoodLife, o CEO της Unismack, Δημήτρης Στρατάκης. Άλλωστε, προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες και της αμερικανικής αγοράς, η εταιρεία εγκαινίασε το 2023 τη θυγατρική της, SnackCraft LLC στο Μίσιγκαν των ΗΠΑ καθώς και μία νέα παραγωγική μονάδα εκεί, η οποία λειτουργεί συμπληρωματικά με εκείνη που ήδη διέθετε στο Κιλκίς.

«Από τον Ιανουάριο η εταιρεία είναι σε πλήρη λειτουργία, φτάσαμε τα 200 άτομα προσωπικό ενώ η δυναμικότητά μας σε παραγωγή είναι περίπου πέντε φορές πάνω από το αντίστοιχο μέγεθος στην Ελλάδα, φτάνοντας τους 30 χιλ. τόνους παραγωγής» εξηγεί ο κ. Στρατάκης. Ο δε κύκλος εργασιών της εταιρείας που αφορά στην αγορά των ΗΠΑ, αγγίζει τη φετινή χρονιά τα 50 εκατ. ευρώ, όπως συμπληρώνει.

Την ίδια στιγμή, η Ελλάδα θα αποτελέσει το κέντρο καινοτομίας από το οποίο η Unismack θα συνεχίσει να αναπτύσσει νέα προϊόντα. «Από εκεί και πέρα, ανάλογα τις συνεργασίες μας, τα διαθέτουμε στην αγορά, είτε από το αμερικάνικο, είτε από το ευρωπαϊκό εργοστάσιο» σημειώνει ο CEO της εταιρείας.

Ανεβαίνει και εξελίσσεται η τάση για υγιεινά σνακ

Η κατηγορία των υγιεινών σνακ, αποτελεί, διεθνώς, καταναλωτική τάση η οποία τα τελευταία χρόνια ανεβαίνει διαρκώς και εξελίσσεται συνεχώς. Σύμφωνα με τον κ. Στρατάκη, παλαιότερα, υγιεινό προϊόν ήταν για παράδειγμα το ”χωρίς γλουτένη”. «Σήμερα αυτό δεν αρκεί. Πρέπει το προϊόν να έχει ”καθαρά” συστατικά, να είναι καλό διατροφικά και να έχει χαρακτηριστικά όπως ”υψηλό σε πρωτεΐνη” ή ”κατάλληλο για vegan”. Άρα η παραγωγή αυτών των προϊόντων γίνεται όλο και πιο περίπλοκη και δύσκολη».

Mέσα σε αυτό το περιβάλλον, η Unismack, η οποία διαθέτει τεχνογνωσία 15 ετών, βρίσκεται σε «πολύ δυνατό σημείο προκειμένου να κάνει ανοίγματα» σημειώνει ο ίδιος, ενώ μετά και τη λειτουργία του εργοστασίου στις ΗΠΑ, η εταιρεία έχει διευρύνει το αποτύπωμά της προσελκύοντας πλέον εντονότερα το ενδιαφέρον για νέες συνεργασίες.

Τα οφέλη από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα ΟΠΑΠ Forward

Στοχεύοντας στην ενίσχυση της δυναμικής της, η Unismack έχει ενταχθεί από τις αρχές του 2024 στο πρόγραμμα ΟΠΑΠ Forward, το οποίο στέκεται δίπλα σε δυναμικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις και νέους ανθρώπους. Σημειώνεται πως έως σήμερα το ΟΠΑΠ Forward έχει βοηθήσει έμπρακτα 81 μικρομεσαίες επιχειρήσεις από όλη την Ελλάδα να βελτιώσουν τις οικονομικές επιδόσεις τους και να αυξήσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους.

«Ήδη έχουμε διαπιστώσει τις μεγάλες δυνατότητες που υπάρχουν για οφέλη μέσω του προγράμματος» σημειώνει ο κ. Στρατάκης σχετικά με τους πρώτους μήνες συμμετοχής της Unismack στο ΟΠΑΠ Forward.

Οι εταιρείες, στο πλαίσιο του προγράμματος, λαμβάνουν ολοκληρωμένη καθοδήγηση μέσω ενός δικτύου επιτυχημένων επιχειρηματιών και υψηλόβαθμων στελεχών της αγοράς, συμμετέχουν σε εκπαιδευτικά σεμινάρια σε τομείς όπως η στρατηγική, η διαχείριση οικονομικών και ανθρώπινου δυναμικού, το marketing, οι πωλήσεις και η επικοινωνία. Επιπλέον, αποκτούν πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία, τη δυνατότητα επέκτασης σε διεθνείς αγορές, ενώ παίρνουν μέρος σε δράσεις δικτύωσης τόσο με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες, όσο και με άλλους επιχειρηματίες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Το κομμάτι της δικτύωσης που προσφέρει το πρόγραμμα είναι και εκείνο στο οποίο εστιάζει ο CEO της Unismack, ως το σημαντικότερο. «Βοηθά πολύ τις επιχειρήσεις και σε πολλαπλά μάλιστα επίπεδα. Είτε αφορά στη δικτύωση με άλλους επιχειρηματίες ή γενικότερα με ανθρώπους της αγοράς, είτε για εύρεση χρηματοδότησης» όπως εξηγεί ο κ. Στρατάκης.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις